ساخت تاسیسات جدید در گمرک اسلام قلعه هرات افغاسنتان

ساخت تاسیسات تازه در گمرک اسلام قلعه هرات

پروژه‌ای به ارزش ۲۳۲ میلیون افغانی برای توسعه تاسیسات گمرکی در اسلام قلعه هرات توسط شرکت انکشاف ملی آغاز شد. این پروژه شامل احداث پارکینگ وسایط نقلیه و سایر تاسیسات ضروری است و جهت رفاه تجار و رانندگان کامیون و همچنین بهبود سرعت کارها افتتاح میگردد.

این پروژه با حضور الحاج مهاجر فراهی، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، معاون مقام ولایت هرات، و مسئولان شرکت انکشاف ملی، گمرکات و اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات افتتاح گردید. مهاجر فراهی در این مراسم بر اهمیت ایجاد تسهیلات جدید برای تجار و سرمایه‌گذاران تأکید کرد و اظهار داشت: “ایجاد پارکینگ در گمرک اسلام قلعه تسهیلات موثری برای تجار و سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.” او همچنین افزود که رفع نیازهای موجود در گمرک اسلام قلعه ضروری است و وعده داد که امکانات و خدمات بیشتری برای افزایش رفاه و سهولت مردم فراهم خواهد شد.

جزئیات پروژه

این پروژه در زمینی به مساحت ۳۷ جریب و با بودجه ۲۳۲ میلیون افغانی طی 14 ماه آینده توسط شرکت انکشاف ملی ساخته می‌شود. انتظار می‌رود با تکمیل این تاسیسات، گمرک اسلام قلعه به یکی از مراکز مهم تجاری و ترانزیتی افغانستان تبدیل شود، که این امر بهبود فرآیندهای گمرکی و افزایش ظرفیت پردازش کالاها را به همراه خواهد داشت.

با توجه به مشکلات داخلی اداری که در افغانستان وجود دارد و منجر به توقف کامیون‌های ترانزیتی ایرانی تا 20-30 روز میشود وجود این امکانات امری ضروری است. پیشتر محمود امتی عنوان کرده بود که گاها دیده شده بیش از 2000 کامیون در گمرک اسلام قلعه متوقف شده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *