اعلام همکاری شرکت ایرانی برای استخراج گاز افغانستان

اعلام همکاری شرکت ایرانی برای استخراج گاز افغانستان

کابل، افغانستان – 6 خرداد 1403:   در نشستی که روز گذشته در کابل برگزار شد، طبق اعلام رسمی آقای همایون افغان، سخنگوی وزارت معادن و پطرولیم،  سرپرست وزارت معادن و پترولیم افغانستان (شهاب‌الدین دلاور) با رئیس “شهیر کمپنی گروپ” ایران و شرکای افغانستانی آن دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار، شرکت ایرانی علاقه‌مندی خود را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گاز افغانستان، از جمله اکتشاف، حفاری چاه، احداث شبکه توزیع و ایجاد جایگاه‌های تبدیل گاز طبیعی به گاز طبیعی متراکم  CNG، اعلام کرد.

پس از آن که رییس این شرکت ایرانی با  آقای شهاب‌الدین دلاور در رابطه با فعالیت‌ها،ظرفیت‌ها و تجربه‌های کاری خود توضیح داده و علاقه خود را برای سرمایه گذاری در عرصه معادن و گاز در افغانستان ابراز کرده است، سرپرست وزارت معادن و پترولیم افغانستان نیز از این پیشنهاد استقبال کرده و تاکید داشتند که این وزارتخانه برای فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری طبق قوانین و مقررات مربوطه همکاری خواهد کرد.

ذخایر گازی افغانستان بیشتر در موقعیت جغرافیایی شمال و شمال شرق  این کشور (از ولایت تخار تا به جوزجان) قرار دارد و در حال حاضر نیز شرکت خارجی دیگری نیز با همکاری طالبان مصروف استخراج گاز طبیعی هستند.

با وجود این شرایط، انتظار می‌رود که با توجه به علاقه‌مندی دو طرف، شاهد افزایش همکاری‌های ایران و افغانستان در بخش معادن و به خصوص در زمینه استخراج گاز باشیم. این همکاری‌ها می‌تواند به نفع هر دو کشور بوده و به توسعه اقتصادی آنها کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *