گاهی ممکن است بنا به دلایلی انجام امور ترخیص کالا در یک گمرک با مشکلاتی رو به رو شود که بهترین راه حل انتقال کالاها از گمرک فعلی به گمرک دیگری است که ترخیص کالا در آن مشکلی نداشته و امور ترخیص کالا انجام میشود.

کالایی که وارد یک گمرک می شود با توجه به شرایطی که دارد باید تحت ضوابط  و مقررات خاصی ارسال ، حمل و تحویل گمرک شود تا قاچاق به حساب نیاید بر همین اساس کالا را به صورت ترانشیپ به گمرک جدید منتقل می کنند. پس ترانشیپ نوعی حمل نقل است که در آن کالای صادراتی زیرنظر گمرک از یک وسیله حمل نقل ورودی به یک وسیله حمل و نقل خروجی منتقل می شود.

گاهی تجار برای آنکه هزینه های نقل و انتقال مستقیم بخصوص در بحث کاهش تعرفه های گمرکی، به کشور دیگری را نیز کاهش دهند و یا تحریم هایی که بر علیه کشور مقصد اتخاذ شده است را دور بزنند مایل اند تا کالای خود را ابتدا به یک کشور دیگر منتقل و سپس با روش ترانشیپ به کشور مقصد منتقل نمایند تا بتوانند کالای خود را به کشور مقصد برسانند.

ترانشیپ امروزه در امر صادرات و واردات کالا تاثیرات بسیاری گذاشته است که از جمله ی آنها سهل و آسان تر شدن انجام ترخیص کالا ، کاهش هزینه ها و جلوگیری از قاچاق کالا  می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *