مدیریت واردات کالا

خدمات مدیریت واردات راه ابریشم

شرکت صادرات و واردات راه ابریشم با بیش از 20 سال تجربه بازرگانی و فعال درزمینه صادرات و واردات کالا ، با ارائه انواع خدمات واردات کالا به تاجرانی که قصد دارند فروش محصولات وارداتی خود را در ایران مدیریت کنند کمک میکند بتواند کار خود را به بهترین نحوه و کمترین ریسک انجام دهند.

راه ابریشم با یروبی مدیریت واردات خود در عین حال که  با انجام خدماتی مانند تحقیقات بازار و آنالیز  و… به تاجران گرامی کمک میکند تا ریک واردات خود را به حداقل رسانند و یک برنامه راهبردی و استراتژی مناسب را برندسازی و بازاریابی محصولات خود در ایران تنظیم کنند. همچنین با ارائه خدماتی مانند دیجیتال مارکتینگ ، برند سازی ، ترانزیت و حمل و نقل و … به حرفه ای شدن تاجران در امر فروش توجه  ویژه ای دارد تا کار با اصول اساسی انجام شود.

 

خدماتی شرکت راه ابریشم ارائه میدهد شامل موارد زیر میباشد:

  • مشاوره واردات کالا
  • تحقیقات و مطالع بازار ایران
  • آنالیز محصول وارداتی
  • بازاریابی و پخش
  • تیم سازی
  • لجستیک و ترخیص کالا از گمرک
  • دیجیتال مارکتنیگ و تبلیغات هدفمند
  • ارائه یا تهیه بانک اطلاعاتی فروشندگان ( خدمات crm )

 

در صورت تمایل شما میتوانید به وسیله راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید و درخواست خدمات واردات کالا خود را با همکاری کارشناسان ما ثبت نمایید.

09151234818

 

 

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره ضرورت مدیریت کالا در توضیحات تکمیلی زیر با ما همراه باشید.

 

چرا مدیریت واردات کالا مهم است ؟

مدیریت واردات کالا چیست

مدیریت واردات کالا در واقع یک سیستم واردات اصولی کالا می باشد که به سه مرحله تقسیم میشود:

  1. مرحله انالیز محصول و تحقیقات
  2. مرحله پروسه واردات کالا به ایران
  3. مرحله فروش و پخش

 

مرحله آنالیز محصول و تحقیقات

در این مرحله که به عنوان مهم ترین مرحله این چرخه مدیریتی شناخته میشود که  در صورت اشتباه در این مرحله کل فرانید به خطر بیفتد. با استفاده از ابزار موجود و با دانش روز فروش و واردات و صادرات بررسی میشود که محصولی که قرار است  به عنوان محصول وارداتی انتخاب شود توانای رقابت در بازار ایران ار دارد یا خیر و یا اصلا کیفیت آن در حد استاندارد های ایران هست یا خیر ؟

در کنار جواب به این سوالات که کیفیت محصول مشخص میشود با انجام تحقیقات بازار ، میدان رقابت این محصول را به طور کامل ارزیابی میشود و اطلاعاتی دقیق از جمله شناسایی رقبا با تمام جزئیات ، هزینه های عملیاتی و قوانین بدست می آید. در کناراین موارد چیزی که باید اول از همه بررسی شود ممنوعیت واردات محصول مورد نظر و آشنایی دقیق از قوانین گمرکی و تجراتی ایران در رتباط با این محصول می‌باشد.

مرحله پروسه واردات کالا

بعد از انجام مقدمات کار واردات در مرحله نخست حالا باید به اجرایی کردن این مراحل بپردازیم. این مرحله شامل فعالیت های تامین کالا از خارج کشور ، ترانزیت کالا ، ترخیص کالا در مبدا و مقصد ، انبارداری و … می باشد. که هر کدام بسته به نوع محصول میتواند شامل جزئیات بسیاری باشد. داشتن علم لجستیک کالا در این مرحله نکته بسیار مهمی می باشد تا بتواند در حمل محصولات خاص مانند مواد غذایی ، ریسک ها و خطرات کار را به حداقل برساند.

البته دکر این نکته هم خارج از لطف نیست که در تجارت بین الملل امروز و تحریم بودن ایران امکان کلاهبرداری در مرحله تامین کالا بسیار زیاد است . استفاده از افراد با تجربه که از سیستم های این کار به خوبی آگاهی دارند بسیار مهم است. پس اگر در این زمینه تجربه و مهارت کافی را ندارید از شرکت های معتبر استفاده نمایید.

مرحله فروش

دلیل انجام بسیاری از عوامل و مراحلی که در بخش اول مدیریت واردات اتفاق میفتد بنابر این دلیل بوده تا پیش زمینه مرحله سوم آماده شود. در این مرحله که مرحله فروش یا مرحله بازاریابی و توزیع شناخته میشود شما باید سعی کنید تمام زخماتی که تا اینجا  کشیده اید را به سرانجام برسانید. در این مرحله باید محصول خود را در شهرهای استراتژیک‌تان با توجه به پیش بینی و برنامه ریزی فروشتان انبار کتید و با استفاده از نیروی انسانی ماهر و تکنیک ها و راهکارهای فروش محصول خود رای عرضه نمایید تا بتوانید به مشتریان خود بفروشید. توجه  کنید مراحل برندسازی و تبلیغات باید در این مرحله صورت بگیرد و بعد از جا افتادن محصول شما باید با توجه  چرخه عمر محصول مدام در حال بازارگردانی باشید یا اگر اصلا محصول شما در فرهنگ جا نیفتاده است شروع به بازار سازی نمایید.

 

خطرات نادیده گرفتن اهمیت مدیریت واردات

شاید به راحتی با خود بگویید واردات از چین یا ترکیه با اجناسی که این کشورها دارند کار راحتی باشد. این تفسیر ممکن است در ذهن شما به این صورت باشد که جنس را از فروشنده خارجی میخرید ، مراحل واردات را انجام میدهید و ایجا راحت بایکم بازاریابی بفروش میرسانید. اما این طرز تفکر کاملا غلط میباشد. اگر ریسک ها و خطراتی در این راه وجود دارد را بخواهیم در نظر بگیرید این ریسک ها به دو مرحله تامین کالا و انتقال به داخل کشور  و مرحله پخش و توزیع تقسیم میشود.

در مرحله تامین کالا و انجام پروسه های وارداتی کالا شما ممکن است با خطراتی مواجه شوید که باعث شود شما سرمایه خود را از دست بدهید. به عنوان مثال موارد فراوانی وجود داشته است مانند واردات از ترکیه که مردم ما با اشخاص کلاهبرداری روبرو شده اند که به دلیل عدم آگاهی ما یا در برابر گرفتن ارز محصولی تحویل نمیدهند یا محصولی با کیفتی تحویل میهند که اصلا طبق توافق نبوده طرفین نبوده است. البته تجربه هم داشتیم از مشتریان شرکت راه ابریشم که هنگامی که محصول را دریافت کرده متوجه شده اصلا محصول دیگه ای مثل نمک داخل کانتینر ها قرار داده اند. ریسک دیگری که ممکن است شما با آن روبرو شوید خطرات ناشی از قوانین گمرکی و دولتی است که ممکن است در گمرک کشور میدا شما این مشکل به وجود آید یا در کشور مقصد که قصد واردات به آن را داریم ما را محدود کنند. این در کشور ما ایران ریسک را بسیار بالاتر برده است زیرا کشور ما تنها قوانینی را که سریع به اجرا در میآورد قوانین گمرکی می باشد و ممکن است درعین یک روز قوانین واردات کالا تغییر پیدا کنند.

اما خر دیگری که در این مرحله ممکن است گریبان گیر شما باشد مسئله لجستیک میباشد. در بسیاری از موارد طرفین از اینکوترمز خبر ندارند یا اصلا با شرکت های بازرسی و یا بیمه نامه ها کار نمیکنند. موارد کمی وجود ندارد که محموله میوه ای در حال ارسال به کشوری دیگر بوده است اما ناگهان یخچال دچار مشکل میشود و تمام بار از بین میرود. مثال دیگر در این زمینه آتش سوزی عظیم در مرز دوغاذون ایران بوده است که در سال 1399 -1400 دچار حریق میشود و چندین تریلی بر اثر همین در آتش میسوزند. اینها همه تنها چندین از تجربه های تجارت بین الملل میباشد که یک فرد متخصص و با تجربه باید این ریسک ها را به حداقل برساند.

از خطرات ناشی از مرحله فروش و توزیع در داخل ایران نیز نگذریم. زمانی که شما محوله خود را بدون رصد بازار و انجام بررسی های لازم انتخاب نکنید ممکن است باعث شود شما پس از واردات محصول نتوانید محصول خود را بفروشید. این امر در تجارت امروز کم دیده نمیشود. با خود فکر نکنید هر کس که دیده اید محصولی وارد کرده -هر چقدر هم از نظر قیمتی ارزون – موفق بوده است چرا که شما کسانی را میبینید که وارد کرده اند و پیروز شده اند درحالی که افرادی که سنجیده جنس وارد نکرده اند زیاد ممکن است در چشم نباشند. از دیگر خطرات این مباحث عدم توانای فروش و بازاریابی و توزیع محصول میباشد. شما در ایران دو راه برای فروش بیشتر ندارید .یا فروش به خریداران عمده یا خرید به خریداران خرد. برای هر دو روش شما تنهایی از پس ساپورت این همه مشتری بالقوه برنمایید و به تیم بازاریابی نیازمندید. نیروی انسانی کاربلدی که در بازار امروز ایران به راحتی گیر نمیاید.